Wednesday, August 3, 2011

Selamat Berpuasa!

Assalammualaikum!

Hari ni dah masuh hari ke-3 bulan Ramadhan. Selamat Menyambut Bulan Ramadhan. Walaupun dah 3 hari berpuasa,macam2 pengajaran ada dalam bulan Ramadhan ni. Biasanya,bulan puasa ni sangat sinonim dengan juadah berbuka puasa yang pelbagai. waktu2 beginilah segala jenis makanan tradisi mahupun makanan baru dijadikan juadah untuk berbuka puasa. Maklumlah,bila lapar ni semua jenis makanan terlintas kat kepala ni.

Bercakap tentang juadah berbuka puasa,antara tempat yang menjadi tumpuan adalah Bazar Ramadhan. Setiap tempat di Malaysia ni mesti ada bazar Ramadhan pada bulan puasa. Di bazar, pelbagai jenis makanan dijual. Dari makanan yang ringan2 macam kuih muih sehinggalah makanan yang berat2 macam nasi dan mee. Di sinilah kita dapat lihat orang ramai berpusu2 untuk mendapatkan makanan yang mereka inginkan.

Tapi, dalam pada kita berebut-rebut,bersesak-sesak dalam bazar tu,ada kalanya pasti tergerak nak masak sendirikan? tapi masalahnya tak tau nak masak apa. haaa,jangan risau.untuk post yang akan datang,saya akan post resipi2 yang sesuai untuk berbuka puasa serta resipi2 untuk bersahur juga.anyway, semoga kita semua diberkati oleh Allah Taala di bulan yang penuh barakah ini.amin.

No comments:

Post a Comment